Algopyrin: igen vagy nem?

Eltérőek az orvosi vélemények a terhességben bevehető gyógyszerek és gyógyszerkészítmények tekintetében. Egyesek teljesen megtiltják azt,mások viszont nem tartanak károsnak bizonyos készítményeket,és fel is írják a kismamáknak.
Én még az előző terhességemnél hallottam arról több nőgyógyásztól,h az Algopyrint teljes nyugalommal lehet szedni,persze nem mértéktelenül. A védőnőm is ezen a véleményen van,és sok kismamától is hallottam ezt.
Ennek ellenére sem vettem be az őrült fejfájásom legelején,mert én alapvetően jól tűröm a fájdalmat,és reménykedtem benne,h az "engedélyezett" gyógyszert sem kell bejuttatnom a szervezetembe. Hisz mégiscsak egy gyógyszer! De mivel már fetrengtem egész nap,mégis ezt az utat választottam.
Majd miután megnyugodtunk mindannyian,eltelt a nagy ijedtség óta pár nap,felhívott az egyik barátnőm. Ő az egészségügyben dolgozik,és nemrégiben szerzett egy diplomát is a témából! Már rengeteget segített nekünk egészségügyi témában,ha bármilyen kérdésem vagy aggályom volt,hozzá fordultam. Szóval elmeséltem neki,h mi történt,és h Algopyrint is vettem be,válasz a következő volt: "Te normális vagy?" Felháborodtam,h az orvosok és a védőnőm szavát kérdőjelezi meg, és még amellett nem is értettem,h miért van ennyire ellene. Aztán azt mondta,h az Algopyrin az egyetlen gyógyszer,ami befolyásolja a vérképzést!!
Amit én persze nem tudtam,de ha így van,akkor nekem semmiképpen nem lett volna szabad bevennem!
Ugyanis: az előző terhességemnél az orvos egy nagy vérömlenyt talált a méhemben,ami nem szívódott fel,és valószínű,h ez okozta a vetélésemet. Mindezek után én elindultam vizsgálódni,és találtam egy lelkiismeretes haematólogust,aki ebben maximálisan támogatott. Megnézte a vérképemet,és azt mondta,h a thrombocitaszámom (vérlemezke szám) nagyon alacsony,ezért vérzékenység gyanújával beutalt mindenhová,ahová kellett. Voltam Sopronban,Budapesten,Szentesen és végül Debrecenben is. Végül a debreceni klinikán kaptam meg a végső diagnózist: még mindig alacsony a thrombocitaszámom,de diagnosztizálható vérzékenységem nincsen!! Mindezek után lehettem csak terhes,amellett,h rendszeres kontrollra kell járnom a haematológiára.
Szóval a barátnőm a fülembe ültette a bogarat,és mivel hülyeségeket nem szokott nekem mondani, ezért utánanéztem az Algopyrinnek egy kicsit a neten! Rövid keresgélés után rá is találtam a lényegre:
"Az Algopyrin mellékhatásai többek között:
-A vérlemezke szám súlyos csökkenése: fokozott vérzéshajlam,és/vagy pontszerű bőr- és nyálkahártya vérzések formájában jelentkezhet."
Azt hittem nem látok jól! Soha ilyen mellékhatásáról nem hallottam! Hiszen egészen gyerekkorom óta szedtem ezt fejfájásra,egyéb fájdalmakra,és soha nem tapasztaltam semmiféle mellékhatását.
De ezek szerint okozhatta ez a bogyó a vérzést,és nekem személy szerint nem is szabadott volna bevennem! Legalábbis terhesen nem!
De végül ebből is tanultam,mégpedig azt,h mindenkinek egyénre szabott,h mit vehet be és mit nem. Ha már minden kötél szakad...

2 megjegyzés:



csai írta...

Ha gondolod, nézz utána a homeopátiának... az nem árt, maximum nem használ, de mindenképpen ártalmatlan! :)

Patri-cica írta...

Ezek szerint akkor neked nem lehet!Nekem ez volt az egyetlen amit be tudtam volna venni!Mert én semmilyen gyógyszert sem vettem be!Még fogorvoshoz sem mentem...inkább nem!

:-D